11 d’abr. 2016

El Cangur arriba a Cicle Superior

El passat dijous 7 d'abril, els alumnes de cinquè i sisè vàrem fer les Proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques. Aquestes proves tenen un caràcter internacional, ja que es fan a tot el món.


Consisteix en una sèrie d’exercicis matemàtics que ens obliguen a pensar. Són exercicis divertits sobre temes molt diversos. Hi ha tres tipus d’exercicis: els més fàcils, que tenen un valor de 3 punts, els que tenen un punt més de dificultat, que tenen un valor de 4 punts, i els que són més aviat difícils, que tenen un valor de 5 punts. El fet de cometre errors resta punts.

Aina Omedes (6è A)

1 d’abr. 2016

LA NOTÍCIA
Els alumnes de la classe de 5è, abans  i després de la visita al Punt/Avui, en els dies que tocava comprensió, hem aprofitat per fer aquest treball sobre la notícia, ja que l’estàvem estudiant a 

 català.
Sabent els apartats que tenen les notícies i les preguntes que has de fer per entendre-la, hem agafat un diari i individualment hem triat la notícia que ens ha agradat més i hem anat contestant i omplint en un foli A3 els diferents apartats que té.
Gràcies a aquesta activitat hem pogut aprendre coses noves sobre la notícia.

Albert Repullo i Mar Miralles


11 de març 2016

VISITA AL DIARI EL PUNT AVUI

El dia 4 de març, els alumnes de cinquè de l'escola Migdia, vam anar a visitar el diari Punt Avui. Allà vam veure com els periodistes escrivien diferents notícies. Després, vam mirar un vídeo que ens va ensenyar què feien els periodistes, com feien els diaris i van respondre a les nostres preguntes. Quan vam acabar, ens vam fer una foto i vam anar a un parc on vam jugar i esmorzar.
Ens va agradar molt aquesta visita perquè vam conèixer més bé què fan els periodistes.


Sara Victoria Bunculet i Roger Pluma 5è
EMOCIONA'T TOT JUGANT

Els nens i nenes de 5è el dia 1 de març vam fer una activitat al pati de l'escola.
Vam fer molts jocs col.lectius. El primer va ser una mica d'escalfament.
Un dels jocs que més ens va agradar va ser un en que havies de sortir d'una rotllana sense poder fer servir la força ni tocar a ningú. La manera de sortir era demanar sisplau a algú i que et deixes passar.
També vam fer un joc de relleus passant una pilota per damunt del cap. sense que caiguès havia d'arribar fins al final. El motiu pel qual vam fer aquesta activitat va ser per veure quins sentimens tenim quan ens emocionem jugant i per saber-los controlar.

Tsvetozar Biserov i Júlia Casadevall 5è


El passat dia 12 a l'escola vam celebrar el CARNESTOLTES. Unes setmanes abans a l'aula de plàstica vam començar a fer la disfressa. La Montse, la professora de plàstica va tenir la genial idea de fer l'arc de St. Martí, cada curs d'un color.
El nostre color era el blau indi. El primer que vam fer va ser el barret. Va costar un pèl perquè era de papiroflèxia, però la part del cos va ser més fàcil. Vam preparar un ball que era massa fàcil, però era divertit. Aquell dia ens vam ajuntar tots i vam acabar amb la forma de l'arc de St. Martí.
Ens ho vam passar genial!!!
Pau G. i Laia G. 5è

7 de març 2016

Projecte del Banc de Sang a 6è

Avui dilluns dia 7 de Març del 2016, han vingut dues responsables del Banc de Sang i Teixits de Girona a fer-nos un taller relacionat amb la sang.

Ens han explicat la importància de la sang pel nostre cos i com n'és de necessari que tothom qui pugui, doni sang, ja que hi ha gent que té accidents i en perd molta. Per això, en alguns dels hospitals es poden fer donacions de sang. Aquí a Girona, a l'Hospital Josep Trueta.

També ens han comentat que els nens i nenes de 6è, acompanyats dels infermers, infermeres i doctors farem una jornada a la pròpia Escola Migdia on, qui vulgui, podrà venir a donar sang.

D'ara en endavant us anirem donant més informació.

Alex Sanchez i Nora Soler (6è)



4 de març 2016

Taller de Tablets

El dia 1 de febrer, els alumnes de 5è vàrem fer un Taller de Tauletes. Ens van ensenyar dues aplicacions i una d'aquestes es deia Foldify. Es tractava de decorar un dibuix que sortia en 2D i el transformava el 3D. Vàrem aprendre quines són les tres dimensions dels objectes. Uns dies després el vam poder imprimir en una cartolina i el vam muntar. També vam aprendre geometria 3D.