24 d’abr. 2013

Jocs Florals




El darrer dimarts 23 d’abril es van celebrar a l’escola els Jocs Florals de cicle superior, coincidint amb la diada de Sant Jordi.
Aquest acte pretén reconèixer i en certa manera premiar aquelles persones que, a més de tenir dots literàries, han dipositat gran esforç, temps i imaginació en l’elaboració d’un escrit.
Cal destacar que la participació era totalment voluntària, així doncs, aquests nens i nenes són un clar exemple de la vitalitat literària que encara es respira en el centre.  



Tot i la gran acceptació que va tenir el concurs, la feina més dura la va  haver de realitzar el jurat; valorar quin dels escrits eren mereixedors del primer premi. El fet de participar ja realça el valor dels alumnes, però com a concurs, la condició indispensable coincideix en seleccionar aquells treballs que estan una mica més ben fets que la resta.



Així doncs, a continuació us presentem els alumnes guanyadors del primer premi:


Classe de 5è A.  
Laia Soler Solé
      Classe de 5è B.
Alba Vallès Baix


       Classe de 6è A.
Anna Oriol Panus
Classe de 6è B.
Marta Gámez Arús


Els premis que es van concedir a cada un d’aquests alumnes, com a representants guanyadors de les seves respectives classes, van anar dirigits com a material literari disponible a l’aula. Tanmateix, els van obsequiar amb un diploma individual que també va ser concedit als delegats de classe en reconeixement de tots els alumnes.

 













Dins al mateix concurs hi va haver una altra categoria de premis. Tots els treballs reconeguts dins aquest apartat opten a participar en uns altres Jocs Florals externs al centre i proposats des de l’Ajuntament de Girona. Els nens i nenes que pel seu esforç han estat obsequiats amb aquest mèrit són: en Pol Domènech Pinsach de 5è A, l’Aina Céspedes Arilla i en David Bouzas Morales de 5è B, la Lucía Martin Casado de 6èA i la Judit Freixas Boix de 6è B.

 D'esquerra a dreta: Judit, Lucía, Pol, David, Aina.



La diada va acabar amb molt bones sensacions i de ben segur, amb molts més alumnes interessants en la lectura i l'escriptura.





Finalment, només voldríem desitjar molta sort a tots aquests nens i nenes i animar-los a seguir treballant tal i com ho estan fent fins ara!

15 d’abr. 2013

Rugbi a Cicle Superior

Actualment, a les classes d'Educació Física, gràcies al suport de la secció de rugbi del GEiEG, els i les alumnes de Cicle Superior estem coneixent un esport que tot i ser dels més antics no és dels més populars a Catalunya. Tampoc és dels que té més suport per parts dels mitjans de comunicació i per això només en sabíem les normes més bàsiques. No obstant, sabem que és un esport que en altres indrets del món és considerat l'esport nacional per excel·lència.

Tot i l'espectacularitat de les accions del rugbi, hem vist que és un esport on són molt importants els valors, hi ha molt fair play i el respecte entre els dos equips i els àrbitres és absolut. Tant és així, que és habitual que després dels partits comparteixin una estona anomenada "3r temps" en la qual s'ajunten per sopar o prendre una beguda tots plegats de manera molt amistosa.

A Anglaterra, país bressol del rugbi i el futbol, acostumen a dir una frase per remarcar l'esperit de fair play del rugby, "Rugby is a beastly game played by gentlemen; football is a gentleman's game played by beasts". Els anglesos, en aquest cas, vénen a dir que "El rugbi és un joc de salvatges jugat per cavallers i el futbol un joc de cavallers jugat per salvatges". És un esport dur i intens, però difícilment trobarem un jugador que vagi a fer mal, que simuli una falta, etc. 


15 de març 2013

Projecte Escuelas Amigas

Els alumnes de Cicle Superior participen en un projecte de la "Fundación Telefónica" d'intercanvi cultural a través d'internet entre alumnes de l'Estat Espanyol i Amèrica del Sud. L'Escola Migdia és una de les dues úniques escoles catalanes que participen en aquest projecte. Dins el grup de treball de la nostra escola, hi ha una escola espanyola, el "CEIP Sagrado Corazón", de Zeneta (Múrcia) i una escola argentina, la "Escuela nº 187" de San Carlos de Bariloche (Río Negro, ARGENTINA).

El passat dijous 14 de març, la senyora Imma Morales, de l'empresa Telefónica va venir a explicar el projecte a l'alumnat que està molt entusiasmat amb aquest projecte, del qual esperem poder aprendre'n moltes coses. De ben segur que serà molt enriquidor per tots.

Us n'anirem informant properament...

7 de març 2013

Xerrada sobre el Mosquit Tigre

El dimecres 6 de març els/les alumnes de 5è curs van rebre una xerrada per part d'un membre del "Programa de Vigilància del Mosquit Tigre", on es van tractar els següents aspectes:
  • Biologia general dels mosquits
  • Característiques del mosquit tigre
  • Distribució del mosquit tigre
  • Motius per al seu control
  • Mesures preventives
Accedir a la presentació (utilitzeu els navegadors Google Chrome o Mozilla Firefox)

Si voleu obtenir més informació sobre el mosquit tigre, us recomanem:
Després de la xerrada, es va lliurar un "kit de mostreig d'aigües per a cada alumne/a amb:
  • una safata.
  • una pipeta.
  • dos tubs (per poder mostrejar de dos llocs diferents).
  • dues etiquetes (per poder identificar cada un dels tubs amb el nom de l'alumne/a a cada tub). Exemple d'etiqueta: JOSEP VIDAL / TUB-1
  • una fitxa per omplir amb les dades de cada alumne/a i la informació del lloc de recollida de les mostres.
Protocol de recollida de larves de mosquit tigre

Aquesta activitat és de caràcter voluntari i cal fer-la a partir de Setmana Santa

  1. Cal buscar larves dels mosquits en aigües estancades, sense moviment, millor si són de recipients o forats d'origen artificial (no en rieres i estanys naturals).
  2. Cal recollir l'aigua del punt escollit amb la safata, deixar que reposi uns segons i el fons blanc ens ajudarà a identificar millor les larves.
  3. Amb l'ajuda de la pipeta "Pasteur" podem xuclar les larves que introduirem dins del tub (si cal podem retallar una mica la punta de la pipeta perquè l'orifici sigui més gros).
  4. Cada tub de mostra correspon a un punt de mostreig. No més de 4-5 larves a cada tub. És important que totes les larves que hi hagi dins d'un mateix tub siguin del mateix lloc.
  5. Portar els tubs a classe ben etiquetats i juntament amb les fitxes d'informació.



4 de març 2013

Taller d'Energies (5è)

Els alumnes de 5è han participat en un taller sobre les energies a càrrec de l'empresa Gas Natural Fenosa. Tots plegats hem pres consciència de la importància de minimitzar el consum d'energia i dels beneficis pel medi ambient de l'utilització de les energies renovables.


Museu del Cinema i "El fil del Mite" (5è)

El passat divendres 22 de febrer, els alumnes de 5è curs vam sortir ben aviat de l'escola, desafiant el fred i la pluja per aprofitar al màxim el matí i a 2/4 de 10 ja ens trobàvem a la Plaça del Mercadal apunt per iniciar la visita guiada al Museu del Cinema de la ciutat. Va ser un interessant recorregut en el que vam conèixer la història del cinema, des dels seus inicis fins l'actualitat. Vam veure com les tècniques i el tractament de les imatges han canviat moltíssim. Va ser molt interessant!


Després d'aquesta visita ens vam desplaçar fins a la Plaça Poeta Marquina, a l'Auditori Cosmocaixa per veure l'obra de teatre "El fil del mite". La civilització grecoromana va saber crear i transmetre un conjunt de mites molt útils per enfrontar-se des d’una mentalitat narrativa prelògica a algunes de les preguntes essencials de l’existència humana. Aquests antics relats imaginaris de gran bellesa han transcendit el temps i han inundat l’imaginari de la nostra cultura occidental.

Per mitjà d’una lleugera dramatització que posa l’èmfasi en la narració, ens proposaven l’aproximació a tres mites clàssics populars: el Minotaure,Teseu i Ariadna i Dèdal i Ícar. Les seves històries i la bona interpretació dels actors/actrius que van saber connectar molt bé amb l'alumnat, van ser molt ben valorats per tots.


Lluís Salvadó


4 de febr. 2013

Anem al Teatre Municipal

Els i les alumnes de Cicle Superior en bloc vam anar al Teatre Municipal el passat dijous 31 de gener a veure l'obra "l'Ogret".

"L’Ogret" és la història d’un infant que decideix canviar el seu destí per deixar de ser ogre i esdevenir així una persona responsable, autònoma i integrada socialment. Haurà de superar tres proves i desafiar els seus instints. Durant aquest camí es trobarà amb una casa en un bosc dens, una escola al final del camí, verdures al migdia i a la nit, una olor de sang tenaç, un gall imprudent, una guineu i una mostela, el llop i els caçadors.